Vanuit de educatieve ervaring van het Van Gogh Museum en het wereldwijde bereik van DHL werken de partners de komende drie jaar samen aan hun gedeelde ambitie om een positieve impact te maken op het leven van nieuwe generaties wereldwijd middels Van Goghs meesterwerken.
Educatieve impact
Beide bedrijven hechten veel belang employability en educatie. Als onderdeel van zijn duurzaamheidsplan investeert de Deutsche Post DHL Group elk jaar 1 procent van de nettowinst van het concern in initiatieven die een sociale impact beogen.
Middels het GoTeach-programma steunt DHL kinderen en jongeren door hen de bouwstenen voor betere kansen op de arbeidsmarkt. Het Van Gogh Museum staat bekend om zijn educatieve impact. Het ontwikkelt al tientallen jaren interactieve lessen en lesmateriaal voor het basis- en middelbaar onderwijs.
In het educatieve Heart for Art-programma dat DHL en het Van Gogh Museum als onderdeel van hun global partnership samen ontwikkelen, komt deze ervaring samen.
Het Heart for Art-programma
Het Heart for Art-programma is speciaal ontwikkeld voor kinderen die geen of beperkte toegang hebben tot kunstonderwijs. Hun leerkrachten worden in speciale sessies – op locatie of online – getraind door ervaren docenten van het Van Gogh Museum en delen hun opgedane kennis met hun collega’s.
Aan elke deelnemende school wordt een Van Gogh Museum Edition – een hoogwaardige 3D-reproductie van een kunstwerk van Van Gogh – geleverd om de lessen tot leven te brengen. DHL draagt zorg voor de logistieke coördinatie en verzending van de Van Gogh Museum Edition en alle benodigde lesmaterialen.
Het programma werd in 2022 en 2023 in vijf grote Amerikaanse steden uitgerold en is in begin 2024 uitgebreid naar Latijns-Amerika.
Meer weten over de mogelijkheden om deel te nemen aan het programma? Stuur dan een e-mail naar heartforart@vangoghmuseum.nl.