Om je alles over het museum en over Vincent van Gogh nóg beter te kunnen laten zien, gebruiken we cookies. Als je op akkoord klikt, geef je toestemming voor dit gebruik. Met cookies zorgen we ervoor dat de website goed werkt. Ook analyseren we het gebruik van de site, zodat we verbeteringen kunnen aanbrengen. Verder kunnen we advertenties tonen op basis van je interesses. Tot slot gebruiken we cookies om video’s en andere inhoud te tonen, zoals formulieren en Google Maps.
Meer weten? Lees meer over onze cookies.

Menu
NLNederlands ENEnglish
  • Nederlands
  • English
  • Planen Sie Ihren Besuch
  • Programmez votre visite
  • Prepara la tua visita
  • Planifica tu visita
  • Planeje a sua visita
  • 您的参观计划
  • 美術館に行こう
  • 방문 계획
  • Спланируйте посещение музея
  • Home
  • Bezoek het museum
    • Plan je bezoek
    • Bezoek met school of groep
    • Zien en doen
    • Tickets en webshop
  • Ontmoet Vincent
    • Vincents leven en werk
    • Verhalen over Vincent
    • Ontdek de collectie
  • Over het museum
    • Steun het museum
    • Nieuws en pers
    • Kennis en onderzoek
    • Zakelijk
    • Organisatie
Bestel tickets Naar de webshop
Contact Nieuwsbrief Privacy & cookies
Van Gogh Museum Amsterdam
Plan je bezoek

Veelgestelde vragen

Heb je een vraag over het bestellen van een online ticket of wil je meer weten over jouw kortingspas?

Facebook (Opent in een nieuw venster) Twitter (Opent in een nieuw venster) Google+ (Opent in een nieuw venster) Pinterest (Opent in een nieuw venster) E-mail (Opent uw Emailprogramma)

Hieronder vind je de antwoorden op veelgestelde vragen over tickets kopen en bestellen, problemen met het bestellen van online tickets, vragen over kortingskaarten en andere faciliteiten. Zit je vraag er niet tussen? Neem dan contact op via het formulier onderaan de pagina.

Tickets kopen en wijzigen

Moet ik met een Museumkaart online reserveren?
We raden je aan om ook met een Museumkaart een gratis ticket met starttijd te reserveren, zodat je verzekerd bent van toegang tot het museum.

  • Bestel je gratis Museumkaart-ticket

Ik wil een ticket kopen voor de tentoonstelling, maar ik kan deze optie niet vinden.
Met een online ticket kun je zowel de vaste collectie als de tentoonstelling bezoeken. Er is geen toeslag.

Waarom kan ik niet een apart ticket voor de tentoonstelling kopen?
Met een geldig entreebewijs kun je het hele museum bezoeken, omdat we alle bezoekers de gelegenheid willen geven om ook de topstukken in onze vaste collectie te bekijken.

Waarom raden jullie aan om online tickets boeken?
De interesse voor het museum en de tentoonstellingen overstijgt de beschikbare capaciteit van het gebouw. Om zoveel mogelijk mensen op een aangename manier van de kunst te laten genieten, is het van belang dat bezoekers zich over de gehele dag verspreiden. Dit bereiken we door gebruik te maken van entreetickets met starttijd. Het voordeel daarvan is dat er weinig tot geen wachttijd is bij de entree en dat er voor iedereen genoeg ruimte is om rustig van de kunst te genieten.

Ik heb een ticket met begintijd maar kom eerder/later, kan dat?
Wie op de aangegeven begintijd komt, heeft gegarandeerd entree. Op elke begintijd zit een marge van een halfuur. Kom je op een ander moment, dan kunnen we niet garanderen dat je (onmiddellijk) naar binnen kunt.

Kan ik mijn online ticket(s) wijzigen?
Tot 48 uur voor de gereserveerde bezoekdag en begintijd, helpen wij graag om een nieuwe bezoektijd te vinden. Het omboeken van tickets is alleen mogelijk mits er een nieuwe datum en tijd beschikbaar zijn. Let op: bestel niet zelf voor een andere datum, hierdoor kunnen andere mensen niet naar het museum komen. Neem contact met ons op via het formulier onderaan de pagina.

Ik wil mijn ticket annuleren, wat moet ik doen?
Online aangekochte tickets worden niet gerestitueerd. Tot 48 uur voorafgaand aan je bezoek is het mogelijk om tickets om te boeken naar een andere datum en tijd, mits beschikbaar. Neem contact met ons op via het formulier onderaan de pagina.

Ik heb een online ticket en kom met een extra persoon, kan hij/zij op dezelfde tijd naar binnen?
Alleen met een geldig ticket heb je toegang tot het museum. Kijk online of er nog tickets beschikbaar zijn op het moment van keuze.

  • Bestel tickets

Kan ik telefonisch reserveren?
Helaas is het niet mogelijk om tickets telefonisch te reserveren. Bestel de tickets makkelijk en snel op onze website.

  • Bestel tickets

Op elk ticket staat dezelfde naam. Is dat een probleem?
Nee, dat is geen probleem. Op het ticket staat de naam van degene die de order heeft geplaatst en heeft betaald. Op elk afzonderlijk ticket staat een unieke barcode, die bij de ingang wordt gescand.

Moet ik het ticket printen?
Je mag een online ticket printen, maar dat hoeft niet. Je kunt het ticket ook bij de toegangscontrole op een mobiel apparaat tonen. Als je in bezit bent van een kortingspas, zoals een Museumkaart, dien je deze ook te kunnen tonen.

Problemen met online tickets bestellen

Ik heb mijn ticket niet ontvangen, maar het geld is van mijn rekening afgeschreven.
Hier kunnen verschillende redenen voor zijn:

  • De e-mail met tickets kan zich in de spambox of map met ongewenste e-mail bevinden. Bij Gmail zit de e-mail vaak in de speciale map met spam of reclame.
  • Er kan een typefout in bijvoorbeeld het e-mailadres zitten. Als je contact met ons opneemt via het formulier onderaan deze pagina, zullen we het corrigeren en de tickets opnieuw verzenden.
  • Door serverproblemen kan er vertraging ontstaan. Controleer je e-mail na een poosje.

Het lukt me niet online een ticket te reserveren.
Als het bestellen van een ticket niet lukt kan dat meerdere oorzaken hebben. Controleer je internetverbinding en vernieuw de webpagina. Je kunt het ook nogmaals proberen in een andere browser. Soms kan het helpen om de computer opnieuw op te starten.

Ik kom niet verder door de betaalpagina, omdat ik steeds weer op dezelfde pagina beland.
Hier kunnen verschillende redenen voor zijn:

  • Je kunt alleen naar de volgende pagina in de bestelprocedure als alle gegevens correct zijn ingevuld. Controleer bij betaling met een creditcard of er geen spelfouten zitten in de gegevens van de kaarthouder. Vergeet niet je CVC-code in te vullen, als je met een creditcard betaalt. Bij betaling via de bank moeten de bankgegevens kloppen.
  • Let op: voorkom dubbele betalingen! Controleer eerst of de betaling gelukt is voordat je een nieuwe poging doet.
  • Soms helpt het om gebruik te maken van een andere browser.
  • Heb je niet genoeg saldo of wordt de betaling geweigerd door de creditkaartmaatschappij? Probeer het opnieuw, eventueel met een andere kaart.

Ik heb problemen met het downloaden van mijn ticket(s) op de bestelpagina.
Na betaling ontvang je een e-mail met de tickets als PDF-bestanden in de bijlage.

Kortingskaarten

Kan ik met een I amsterdam City Card een gratis online ticket reserveren?
Met een I amsterdam-kaart kun je tot en met 25 februari 2019 gratis een online ticket reserveren via tickets.vangoghmuseum.nl. Vanaf 26 februari kun je je museumbezoek alleen regelen via https://www.iamsterdam.com/timeslot. We raden je aan ruim van tevoren te reserveren

  • Bezoek de I-amsterdam website voor meer informatie

Kan ik met een Holland Pass of andere kortingskaart een online ticket met korting reserveren?
Nee, met een Holland Pass of andere kortingskaart kun je niet online reserveren. Wel kun je de voucher of kortingskaart omwisselen voor een Van Gogh Museum entreebewijs bij het kantoor van Tours&Tickets.

  • Bekijk de adresgegevens van Tours&Tickets via Google Maps

Kan ik met mijn Stadspas een online ticket met korting reserveren?
Met een Stadspas is het niet nodig om online te reserveren. Je kunt je melden bij de kassa. Bij de kassa wordt je pas gescand en krijg je een toegangsbewijs.

Ik ben mijn kortingspas vergeten. Kunnen jullie bij de toegang controleren of ik pashouder ben?
Als je een ticket met korting hebt gekocht en je kunt bij de toegangscontrole de kortingspas niet laten zien, dan kunnen wij je helaas geen toegang verlenen. Het Van Gogh Museum beschikt niet over databases van organisaties die kortingspassen verstrekken, dus we kunnen niet controleren of iemand pashouder is.

Is het mogelijk om studentenkorting te krijgen?
Nee, het Van Gogh Museum biedt geen studentenkorting. Ben je in het bezit van een CJP-pas, dan kun je het museum met 50% korting bezoeken.

Ben je van plan één van de speciale Vrijdagavonden te bezoeken? Tijdens Vincent op Vrijdag geldt een studententarief van €10 in plaats van €19. Vergeet niet om je studentenkaart of CJP-pas mee te nemen als je het museum bezoekt, deze worden gecontroleerd bij de entree.

  • Meer over Vincent op Vrijdag

Is mijn EYCA-pas geldig? Ik kan de pas niet vinden tussen de kortingskaarten. Als ik een EYCA heb, kan ik dan een online ticket kopen met de CJP-optie?
Nee, alleen met de Nederlandse CJP-pas kun je het museum met 50% korting bezoeken.

Is er korting mogelijk voor senioren, groepen of leraren?
Nee, er is geen korting voor senioren, groepen of leraren bij het museum. Wel zijn er speciale tarieven voor scholen en groepen van 6 personen of meer. Elke groep dient zich vooraf aan te melden. Hier zijn geen kosten aan verbonden.

  • Boek een groepsbezoek

Kan ik online reserveren met een ICOM-kaart, Rembrandkaart of Vincent’s Friends-pas?
Nee, met een ICOM-kaart, Rembrandtkaart of Vincent’s Friends-pas is het niet nodig om online te reserveren. Op vertoon van je pas bij de ingang heb je direct en gratis toegang tot het Van Gogh Museum.

Faciliteiten

Kan ik mijn bagage bij jullie stallen?
Nee, het is niet mogelijk bagage in onze garderobe te stallen.

  • Bekijk alle huisregels op de website

In welke taal is de multimediatour verkrijgbaar en wat is de prijs?
De multimediatour is verkrijgbaar in 11 talen. De prijs van een multimediatour is € 5 voor volwassenen en € 3 voor jeugd van 13-17 jaar. Kinderen van 6-12 jaar kunnen gratis meedoen met volwassenen. Wil je zeker weten dat er een multimediatour voor je beschikbaar is? Boek hem direct met je online ticket.

  • Meer informatie over de multimediatour

Wat zijn de openingstijden van het museum?
Het Van Gogh Museum is elke dag open.

  • Bekijk de actuele openingstijden

Ik ben mindervalide. Kan ik online een ticket kopen? Heeft mijn begeleider ook een ticket nodig?
Mindervalide bezoekers dienen online een kaartje te kopen. Bezoekers die zich niet zelfstandig door het museum kunnen bewegen, mogen gratis een begeleider meenemen. Bij het begeleidersticket is een gratis multimediatour inbegrepen. Het gratis begeleidersticket is ook online te bestellen.

  • Meer informatie over toegankelijkheid

Ik ben van de pers, kan ik op vertoon van mijn perskaart naar binnen?
Gratis toegang voor pers is alleen mogelijk na aanmelding en toestemming van de Press Office.

  • Persbezoek aanvragen

Contact

Is jouw vraag niet beantwoord, of heb je een andere opmerking? Vul dan het formulier in. We zijn dagelijks van 9 tot 17 uur in de gelegenheid om je bericht te beantwoorden.

Om dit formulier te zien, moet je alle cookies accepteren.
Meer weten? Lees meer over onze cookies.

Facebook (Opent in een nieuw venster) Twitter (Opent in een nieuw venster) Google+ (Opent in een nieuw venster) Pinterest (Opent in een nieuw venster) E-mail (Opent uw Emailprogramma)