Over de samenwerking
Het Japanse Be@rbrick, laat zich inspireren door de passie die Van Gogh had voor Japanse kunst en zijn werken waarin hij deze passie overbrengt. Van Gogh was een onvoorwaardelijke liefhebber van Japanse kunst. Aan het einde van 1887 maakte hij drie schilderijen gebaseerd op de prenten van de Japanse kunstenaars Hiroshige en Eisen.
Nog altijd weten de kunstwerken van Vincent van Gogh ontwerpers, kunstenaars en individuen van over de hele wereld te inspireren. Dankzij de samenwerking met BE@RBRICK kan het Van Gogh Museum een betrokken groep verzamelaars met een liefde voor schoonheid en kwaliteit, kennis laten maken met het werk van Vincent van Gogh. BE@RBRICKs zijn onder andere geliefd in de hiphop- en streetware cultuur.
De eerste drie BE@RBRICK-edities waren wereldwijd populair en binnen enkele dagen uitverkocht.
Zeldzaam en uniek
Voor elke limited edition van BE@RBRICK x Van Gogh Museum wordt één van de werken van Vincent van Gogh als uitgangspunt genomen. Elk exemplaar is uniek door de speciale waterverftechniek die wordt gebruikt. De uitgaves verschijnen in drie maten:
- 100%: 7 cm, 2.8 inches
- 400%: 28 cm, 11 inches
- 1000%: 70 cm, 27.5 inches
Over BE@RBRICK
De designerberen van het Japanse BE@RBRICK zijn een gewild collector’s item. De allereerste BE@RBRICK werd uitgebracht in 2001 als cadeau aan bezoekers van de World Character Convention in Tokio. Vanaf dat moment is de beer een cultureel icoon geworden en wordt hij steeds vernieuwd en van een ander uiterlijk voorzien door kunstenaars van over de hele wereld.
BE@RBRICK is wereldberoemd om de samenwerkingen met merken, cultfiguren en kunstenaars zoals Coca-Cola, Mickey Mouse, Star Wars, Basquiat, Jackson Pollock en de Andy Warhol Foundation.
Contact
Wil je meer weten over de merklicentieprogramma's of ben je benieuwd naar de mogelijkheden voor samenwerking? We komen graag met je in contact.