De awards, die wereldwijde erkenning geven aan uitmuntende presentaties op het gebied van brand licensing, werden uitgereikt tijdens de jaarlijkse Licensing Expo in Las Vegas.
Van Gogh Museum wint Licensing International Excellence Award
Het Van Gogh Museum heeft in Las Vegas een Licensing International Excellence Award gewonnen in de categorie ‘Best Product – Publishing, Social Expression, or Back to School’ voor de samenwerking met Moleskine.
Moleskine x Van Gogh Museum
De prijswinnende Moleskine x Van Gogh Museum collectie van notitieboeken biedt een leeg canvas om je eigen creativiteit te ontdekken en tot uitdrukking te brengen. De samenwerking daagt iedereen uit om, net als Vincent van Gogh, op zoek te gaan naar wat jou uniek maakt en je creativiteit de vrije loop te laten.
De ivoorkleurige pagina’s in de notitieboeken bieden ruimte aan sluimerende inspiratie en ideeën die tot iets moois uit kunnen groeien. De omslag van de notitieboeken is voorzien van de unieke penseelstreken uit een selectie van Van Goghs meest geliefde schilderijen: Zonnebloemen (1889), Irissen (1890) en Amandelbloesem (1890).
Marijn Veraart, Manager B2B, Van Gogh Museum:
‘Het is ontzettend fijn om te zien dat de kwaliteit die we samen met onze partners nastreven wordt bevestigd met deze award. Door creatieve samenwerkingen, zoals met Moleskine, lukt het ons steeds weer om nieuwe doelgroepen te bereiken en te inspireren met het werk en levensverhaal van Vincent van Gogh.’
Licensing International Excellence Awards
De Licensing International Excellence Awards zijn een wereldwijde erkenning voor uitmuntende presentaties op het gebied van brand licensing die taal- en landgrenzen overstijgen. De winnaars bieden een keur aan merkinnovaties die het landschap van de licentie-industrie vorm hebben gegeven. De finalisten voor de Excellence Awards worden geselecteerd door een internationale jury van 150 licentie-experts.
Het is het tweede jaar op rij dat het museum wordt bekroond tijdens de Licensing International Excellence Awards. In 2023 won het museum in de overkoepelende categorie ‘Best Brand – Art, Design, Museum’.
Licentiesamenwerkingen
In de afgelopen jaren heeft het Van Gogh Museum succesvolle samenwerkingen opgezet met Nederlandse en internationale merken als Floral Street, Beddinghouse, Eastpak, Casely en Montblanc.
De samenwerkingen komen tot stand vanuit gedeelde waarden en stellen het museum in staat om nieuwe en diverse doelgroepen te inspireren met het werk en leven van Vincent van Gogh. Alle producten worden ontwikkeld met het erfgoed van Vincent van Gogh in gedachten en het gegenereerde inkomen draagt bij aan de ondersteuning van de activiteiten van het Van Gogh Museum.