De Brand & Lifestyle Licensing Awards (The B&LLAs) worden ieder jaar uitgereikt aan bedrijven en organisaties die zich onderscheiden op het gebied van productinnovatie, merklicentiemanagement en retail. Het is het tweede jaar op rij dat het Van Gogh Museum een B&LLA in de wacht sleept.
Van Gogh Museum wint Brand & Lifestyle Licensing Awards voor parfum Sunflower Pop
Het Van Gogh Museum is in Londen onderscheiden met een Brand & Lifestyle Licensing Award in de categorie Best Brand Licensed Health & Beauty Product or Range voor de parfum Sunflower Pop die het museum samen met Floral Street Fragrances heeft ontwikkeld.
Sunflower Pop
Het Van Gogh Museum en het duurzame Britse beautymerk Floral Street wonnen de B&LLA voor Sunflower Pop, een parfum geïnspireerd op Van Goghs Zonnebloemen die in augustus 2021 wereldwijd werd gelanceerd. De samenwerking brengt het optimisme van het meesterwerk uit de vaste collectie van het Van Gogh Museum tot leven in een duurzame, frisse geur met citrus- en fruittonen, gepresenteerd in een herbruikbare en biologisch afbreekbare verpakking.
Floral Street en het Van Gogh Museum brengen deze zomer in navolging op Sunflower Pop een nieuwe ‘home collectie’ op de markt. De samenwerking tussen het Van Gogh Museum en Floral Street Fragrances is bemiddeld door Licensing Link Europe, het bedrijf dat verantwoordelijk is voor de licentiesamenwerkingen van het museum in Groot-Brittannië en Ierland.
Marijn Veraart, licensing manager, Van Gogh Museum:
‘We zijn ontzettend blij en vereerd dat we de Brand & Lifestyle Award hebben gewonnen in de categorie Best Brand Licensed Health & Beauty Product or Range. De unieke parfum Sunflower Pop maakt het mogelijk om het werk en leven van Vincent van Gogh op een nieuwe manier te ervaren. We willen Floral Street en Licensing Link bedanken voor deze fantastische samenwerking waarbij de schoonheid van kunst, parfum en duurzaamheid samenkomen.'
Michelle Feeney, founder & CEO Floral Street Fragrances:
'Steeds meer mensen zien eindelijk in dat we dingen anders moeten doen! We zijn ontzettend blij met de erkenning voor deze authentieke samenwerking met het Van Gogh Museum waarmee we een bijdrage leveren aan een meer positieve toekomst. Het is ons gelukt om de inspiratie van een invloedrijke kunstenaar te combineren met het talent van een meesterparfumeur in een moderne, frisse geur.'
Brand & Lifestyle Licensing Awards
De Brand & Lifestyle Licensing Awards zijn onderscheidingen voor topprestaties op het gebied van productinnovatie, merklicentiebeheer en retail execution binnen het dynamische veld van brand en lifestyle licensing. De awards zijn eigendom van en worden georganiseerd door Max Publishing, die een lange geschiedenis met licensing heeft, onder meer via de UK Licensing Awards, The Licensing Source Book en licensingsource.net.
Het Van Gogh Museum won in 2021 een Brand & Lifestyle Licensing Award in de categorie Best Brand Licensed Gifting Product or Range voor de samenwerking met Blueprint Collections.
Licentiesamenwerkingen
In de afgelopen jaren heeft het Van Gogh Museum succesvolle samenwerkingen opgezet met Nederlandse en internationale merken als FILA, Blueprint Collections, Beddinghouse, Casely, Beddinghouse, Manduka, Ecoffee Cup en Loqi. De samenwerkingen komen tot stand vanuit gedeelde waarden en stellen het museum in staat om nieuwe en diverse doelgroepen te inspireren met het werk en leven van Vincent van Gogh.
Alle producten worden ontwikkeld met het erfgoed van Vincent van Gogh in gedachten en het gegenereerde inkomen draagt bij aan de ondersteuning van de activiteiten van het Van Gogh Museum.