Tijdens deze eerste editie worden de deelnemers coronaproof en in hun eigen omgeving verrast met een workshop schilderen in de stijl van Van Gogh.
Kunst kan mensen verbinden, inspireren en troost bieden. Het bezoeken van een museum is voor kwetsbare ouderen in deze moeilijke tijd, maar ook in een wereld zonder pandemie, echter niet altijd makkelijk. In samenwerking met partners van het Van Gogh Museum uit de sector zorg en welzijn, worden tijdens de Hyundai x Van Gogh Museum Connection Day op verschillende locaties in de regio Amsterdam speciale workshoppakketten aangeboden.
Deze pakketten, die coronaproof worden afgeleverd door elektrische auto’s van Hyundai, bevatten schilderbenodigdheden en een instructievideo om te schilderen in de stijl van Vincent van Gogh. De workshopvideo waarin het werk Boerderij in het koren (1888) centraal staat, is voor iedereen online beschikbaar. Door ouderen een creatieve middag te bezorgen, hopen Hyundai en het Van Gogh Museum een positieve bijdrage te leveren aan hun welzijn.
Schilderbenodigdheden voor de workshop worden aangeboden door Royal Talens, lid van de Van Gogh Museum Global Circle, een wereldwijd netwerk van corporate patrons. Je vindt de producten van Royal Talens hier in de online Van Gogh Museum shop.