Met het brede aanbod in buitenreclame-objecten zal JCDecaux het Van Gogh Museum onder de aandacht brengen bij de inwoners en bezoekers van Amsterdam. JCDecaux draagt kunst een warm hart toe en stimuleert wereldwijd diverse culturele projecten. Kunst staat dicht bij een van de pijlers van dit bedrijf: hoogwaardig design.
Tot in ieder geval 2024 zal het buitenreclamebedrijf nauw bij het museum betrokken blijven als partner met als doel mensen te inspireren met het werk en leven van Vincent van Gogh en zijn tijdgenoten. Door middel van abri’s, mupi’s, maar ook digitale buitenreclame, zullen de exposities in het Van Gogh Museum de inwoner of bezoeker van Amsterdam niet ontgaan.
Walter Kraus, commercieel directeur JCDecaux Nederland:
“JCDecaux zet zich al 60 jaar in om steden wereldwijd mooier en leefbaarder te maken. De samenwerking met het van Gogh Museum geeft een mooie unieke invulling aan deze visie.”
Beide partijen hebben een waardevolle geschiedenis en een groot aandeel in de prachtige stad Amsterdam. Al sinds 1987 is JCDecaux verantwoordelijk voor de plaatsing, het beheer en de exploitatie van het stadsmeubilair (o.a. abri’s) in Amsterdam. Het Van Gogh Museum viert in 2023 zijn vijftigjarig jubileum. Op 2 juni 1973 opende het museum voor het eerst zijn deuren aan de Amsterdamse Paulus Potterstraat.
De eerste buitenreclamecampagne staat in het teken van de tentoonstelling Kleur als Taal, die een overzicht geeft van het werk van de veelzijdige kunstenaar Etel Adnan. In de tentoonstelling, die tot en met 4 september 2022 in het Van Gogh Museum te zien is, gaan haar kleurrijke kunstwerken de dialoog aan met meesterwerken van Vincent van Gogh en worden parallellen zichtbaar tussen de kunst van Van Gogh en Adnan.