Het werk en leven van Vincent van Gogh wordt zo door gelicenseerde samenwerkingen op het gebied van product en content voor meer mensen toegankelijk gemaakt.
Sven Thierhoff, Vice President Licensing bij IMG:
‘Van Gogh wordt algemeen beschouwd als een van de sterkste culturele merken ter wereld. Zijn werk verrijkt en inspireert mensen. Wij voelen ons buitengewoon bevoorrecht om samen te werken met het prestigieuze Van Gogh Museum, dat onderdak biedt aan ’s werelds grootste Van Gogh-collectie, en we kijken er samen met het museum naar uit om Van Goghs kunst toegankelijk te maken voor mensen die misschien niet de mogelijkheid hebben om het museum te bezoeken en de collectie zelf te ervaren.’
Het Van Gogh Museum en IMG gaan op zoek naar nieuwe internationale samenwerkingen op het gebied van productlicenties en live merkactivatie door middel van events en entertainment. Nieuwe dragers van de verhalen van het Van Gogh Museum worden op de markt gebracht via de producten van partners die de kunst een warm hart toedragen. Zo werkte het Van Gogh Museum eerder samen met lifestylemerken als Vans en Daily Paper, waarbij mode en kunst succesvol werden gecombineerd.
Laurine van Rooijen, hoofd Licensing and Wholesale bij het Van Gogh Museum:
‘IMG stelt ons in staat om middels samenwerkingen overal ter wereld in contact te komen met mensen die een persoonlijke connectie hebben met het museum en de kunstenaar, en hen te bereiken die dat nog niet hebben. We hopen dat we samen met IMG mensen kunnen inspireren met de verhalen over Van Gogh en ze een connectie te laten zien tussen Vincent van Gogh en hun eigen leven. Dit draagt bij aan bij onze missie om het leven en werk van Vincent van Gogh toegankelijk te maken voor een zo divers mogelijke groep mensen om hen te verrijken en te inspireren. Tevens draagt dit bij aan het beheer en behoud van Van Goghs erfgoed voor toekomstige generaties.’
IMG beoogt samenwerkingen aan te gaan met merken uit verschillende lifestyle categorieën waaronder kleding, wonen, persoonlijke verzorging, eten en drinken, bureauaccessoires, kunst en reizen om een zo breed mogelijke doelgroep voor het Van Gogh Museum te bereiken. Dit zijn samenwerkingen met exclusieve fashion labels en merken van duurzame consumentenartikelen die speciale aandacht besteden aan design.
Voor meer informatie: www.imglicensing.com.
Over IMG
IMG is een wereldleider op het gebied van sport, mode, evenementen en media. Het bedrijf treedt op als manager van enkele van ’s werelds grootste atleten en mode-iconen, is eigenaar van en beheert jaarlijks honderden live-evenementen, en is een toonaangevende onafhankelijke producent en distributeur van sport- en entertainmentmedia.
Over het Van Gogh Museum
Het Van Gogh Museum in Amsterdam beheert met ruim 200 schilderijen, bijna 500 tekeningen en meer dan 700 brieven de grootste verzameling werken van Vincent van Gogh ter wereld. De vaste collectie neemt de bezoeker mee op reis door zijn leven en toont de ideeën en ambities achter zijn kunst. Het museum trekt jaarlijks ruim 2 miljoen bezoekers vanuit de hele wereld. Van Gogh Museum Enterprises BV (VGME) ontwikkelt onder de merknaam 'Van Gogh Museum Amsterdam' uiteenlopende producten en diensten, geïnspireerd op het leven en werk van Vincent Van Gogh.
Het is onze missie om zoveel mogelijk mensen te verrijken en inspireren met het leven en het werk van Vincent van Gogh. Daarom vertellen ook de producten in de online shop en de samenwerking met partners het verhaal van Van Gogh. Alle producten en diensten worden ontwikkeld met het erfgoed van Vincent van Gogh in gedachten en het gegenereerde inkomen draagt bij aan de ondersteuning van de activiteiten van het Van Gogh Museum.