De internationaal gerenommeerde prijzen voor prestaties op het gebied van brand licensing werden op 12 juni uitgereikt tijdens de jaarlijkse Licensing Expo in Las Vegas. Het Van Gogh Museum, dat dit jaar 50 jaar bestaat, krijgt met de prijs wereldwijde erkenning voor uitmuntende presentaties op het gebied van brand licensing, geïnspireerd op het leven en werk van Vincent Van Gogh. Het museum was dit jaar voor vijf Licensing International Excellence Awards genomineerd.
Best Licensed Brand
De Licensing International Excellence Award in de categorie ‘Best Brand – Art, Design, Museum’ wordt uitgereikt aan een culturele instelling of kunstenaar die op creatieve en innovatieve wijze producten creëert geïnspireerd op hun eigen collectie of archief. Andere finalisten waren Keith Haring, het Metropolitan Museum of Art, het Victoria and Albert Museum (V&A), het National Palace Museum en de New York Botanical Garden. Het Van Gogh Museum was tevens genomineerd voor hun samenwerkingen met MUD Jeans, Monini, FILA en Floral Street.
Marijn Veraart, Manager Licenties van het Van Gogh Museum:
‘We zijn ontzettend trots op deze erkenning van onze vakgenoten. Het Van Gogh Museum inspireert al 50 jaar met het werk en leven van Vincent van Gogh. In het museum, maar ook met authentieke producten ontwikkeld met het erfgoed van Vincent van Gogh in gedachten. Deze award is voor al het harde werk, onze passie voor de kunst en het merk en het teamwork met onze lokale agenten en partners.’