De productlijn uit de samenwerking tussen Blueprint Collections en het Van Gogh Museum is in Londen onderscheiden met een Brand & Lifestyle Licensing Award in de categorie Best Brand Licensed Gifting Product or Range.
De Brand & Lifestyle Licensing Awards (The B&LLAs) worden ieder jaar uitgereikt op het gebied van toonaangevende productinnovatie, merklicentiemanagement en retail.
Het Van Gogh Museum en Blueprint Collections presenteerden aan het einde van 2020 hun eerste lijn met bureauaccessoires en cadeauartikelen. Voor het design van de 21 items, waaronder een paraplu, toilettas, notitieboekje en etui, zijn verschillende brieven en schilderijen uit de collectie van het Van Gogh Museum gebruikt zoals Amandelbloesem (1890), Zonnebloemen (1888), De roze perzikboom (1888) en Zelfportret met pijp en strohoed (1887).
De samenwerking tussen het Van Gogh Museum en Blueprint Collections is bemiddeld door Licensing Link Europe, het bedrijf dat verantwoordelijk is voor de licentiesamenwerkingen van het museum in Groot-Brittannië en Ierland. Het is de eerste keer dat het Van Gogh Museum een Brand & Lifestyle Licensing Award wint.
Laurine van Rooijen, manager Business to Business Van Gogh Museum:
‘Blueprint Collections heeft enorm hard en met oog voor detail en kwaliteit gewerkt aan de ontwikkeling van de collectie en dat zie je terug in de producten. Het is zoals Vincent zei: “Wat met liefde gedaan wordt dat wordt goed gedaan”. We willen Blueprint Collections en Licensing Link daarom bedanken voor het winnen van deze award.’
Chris Taday en Ian Wickham, founders Licensing Link:
‘We willen Blueprint Collections en het Van Gogh Museum van harte feliciteren met het winnen van deze award. Het is altijd een eer om te worden erkend door vakgenoten en het onderstreept met hoeveel toewijding de teams van Blueprint en het Van Gogh Museum aan deze collectie hebben gewerkt.’
Licentiesamenwerkingen
In de afgelopen jaren heeft het Van Gogh Museum succesvolle samenwerkingen opgezet met gerenommeerde Nederlandse en internationale merken als VANS, Daily Paper, BE@RBRICK, DUIBAI, Royal Talens, Bloomon en opkomende duurzame merken als Floral Street.
De samenwerkingen komen tot stand vanuit gedeelde waarden en stellen het museum in staat om nieuwe en diverse doelgroepen te inspireren met het werk en leven van Vincent van Gogh. Alle producten worden ontwikkeld met het erfgoed van Vincent van Gogh in gedachten en het gegenereerde inkomen draagt bij aan de ondersteuning van de activiteiten van het Van Gogh Museum.