Het managementteam van het museum bestaat uit de directie, de sectordirecteuren Publiekszaken, Museale Zaken, Bedrijfsvoering en Van Gogh Museum Enterprises, hoofd Stafbureau en hoofd Kwaliteit & Business Control.
Adriaan Dönszelmann
Momenteel is Adriaan Dönszelmann naast zakelijk directeur ook waarnemend algemeen directeur tot er een nieuwe algemeen directeur is geworven.
Op 1 juli 2011 begon Adriaan Dönszelmann bij het Van Gogh Museum als Sectormanager Bedrijfsvoering. Twee jaar later trad hij aan als zakelijk directeur van het Van Gogh Museum. Hij is verantwoordelijk voor de Staf Directie (Informatiemanager en Professional Services), het Stafbureau, de afdeling Kwaliteit en Business Control, de sector Bedrijfsvoering (Beveiliging, Facilitair Bedrijf, P&O, Financiën en ICT), VGM Enterprises (Buying en Merchandise, Logistiek en Planning, Retail, E-Commerce, BtoB en New Business) en de Meet Vincent van Gogh Experience.
De sectoren Museale Zaken (Collectie en Onderzoek, Collectiebeheer en Restauratie, Registrar’s Office, Collectie Informatie, Educatie en Interpretatie, Tentoonstellingen en De Mesdag Collectie) en Publiekszaken (Marketing, Pressoffice, Digitale Communicatie, Development, Bezoekersservice, Events en Publicaties ) worden door de (waarnemend) algemeen directeur geleid.
Babette Meerdink-Schenau - Directiesecretaris & Hoofd Stafbureau Directie
Babette Meerdink (1974) studeerde Nederlands recht aan de Radboud Universiteit Nijmegen en international trade law aan de University of London. Zij begon haar carrière als advocaat bij Houthoff Buruma. Daarna werkte Babette meerdere jaren als (wetgevings)jurist bij de Ministeries van Economische Zaken en Volksgezondheid, Welzijn en Sport en verder onder andere als secretaris bij de Ondernemingskamer van het Gerechtshof Amsterdam.
Vanaf september 2017 werkt zij als directiesecretaris bij het Van Gogh Museum en ondersteunt zij de directie op beleidsmatig en juridisch gebied.
Ezra de Jong – Directeur Bedrijfsvoering
Ezra's loopbaan heeft zich vooral afgespeeld binnen de gemeente Amsterdam en de regionale verbanden op het terrein van veiligheid. Zijn focus op managementrollen, organisatieontwikkeling en bedrijfsvoering is de laatste jaren door verschillende functies heel duidelijk geworden. Sinds juni 2013 is Ezra directeur Bedrijfsvoering bij het Van Gogh Museum. Ezra is verantwoordelijk voor beleid en aansturing van de afdelingen Beveiliging, Facilitair Bedrijf, P&O, Financiële Zaken en ICT.
Nikola Eltink – Directeur Museale Zaken
Nikola heeft Media en Cultuur aan de UvA gestudeerd. Na haar studie aan de Kunstacademie (grafiek, ruimtelijk ontwerp en digitale media) is ze geschoold in management in Culturele instellingen. Nikola heeft eerder gewerkt bij het Rijksmuseum als hoofd museale inrichting. Ze heeft daarvoor veel ervaring opgedaan met het ontwikkelen van interactieve tentoonstellingen bij Science center NEMO als senior programma ontwikkelaar. Nikola werkt sinds juni 2010 bij het Van Gogh Museum. Zij is verantwoordelijk voor beleid en aansturing van de afdelingen Collectie en Onderzoek, Collectiebeheer en Restauratie, Registrar’s Office, Collectie Informatie, Educatie & Interpretatie, De Mesdag Collectie en Tentoonstellingen.
Milou Halbesma – Directeur Publiekszaken
Milou studeerde Frans in Grenoble en economie aan de Vrije Universiteit in Amsterdam. Zij werkte in diverse marketing-, communicatie- en managementfuncties bij onder andere WEKA Business Publishers, het Centraal Museum in Utrecht en KWF Kankerbestrijding. In 2006 richtte zij in opdracht van Pieter en Francoise Geelen de Turing Foundation op. Sinds maart 2013 is zij directeur Publiekszaken bij het Van Gogh Museum. Milou is verantwoordelijk is voor beleid en aansturing van de afdelingen Marketing, Press Office, Digitale Communicatie, Publicaties, Bezoekersservice en Development. Zij geeft leiding aan een team van zeventig werknemers.
Ricardo van Dam - Directeur Van Gogh Museum Enterprises
Ricardo studeerde Bedrijfskundige economie aan de Vrije Universiteit in Amsterdam. Hij begon zijn carrière als management trainee bij Koninklijke Ahold. Na ruim tien jaar werkzaam te zijn geweest bij Ahold maakte Ricardo de stap naar de Royal Schiphol Group, waar hij verantwoordelijk werd voor de commerciële gebiedsontwikkeling. In zijn verdere loopbaan heeft Ricardo verschillende interim- en adviesopdrachten uitgevoerd op het gebied van gebiedsontwikkeling, commercie en businessmodellen; voornamelijk voor internationale vliegvelden en treinstations. Ricardo is sinds oktober 2014 werkzaam bij Van Gogh Museum Enterprises (VGME); eerst in de functie van interim directeur en sinds 1 april 2017 als directeur VGME. Ricardo is verantwoordelijk voor buying & merchandise, logistiek, retail, wholesale, licenties, e-commerce en new business.